Kursholder er Kjersti Antonsen
Kjersti har etablert tilstedeværelsen i sosiale medier for flere store bedrifter (bla Kondomeriet og telekomgiganten Get som nå er Telia), samt jobbet som markedsfører og rådgiver innen digital markedsføring, digitalisering, netthandel og sosiale medier for merkevarer som Nordea, Fursetgruppen (Ekeberg restauranten, Ling Ling etc) og Gjensidige Bank.
Hun har vært spaltist og skribent for en rekke aviser og tidsskrifter, Kjersti har også produsert og vært programleder i to suksessfulle podkaster, samt bygget opp og drevet sin egen nettbutikk.
Dette sier Kjersti om seg selv:
Jeg tok tidlig i bruk nye kanaler som kommunikasjonsplattformer og bygget opp Kondomeriets strategi og tilstedeværelse på Facebook, YouTube og Twitter - og skrev en av Norges største fagblogger. På denne tiden var det ikke så vanlig å tenke ROI, verken i sosiale medier eller i markedsføring på nett, men det var en av triggerne som dro meg mest; «Hvordan kan relasjonen mellom merkevare og kunde styrkes slik at salget går opp og kunden preferer oss foran andre? Og hva koster det? Er investeringen i tid og energi verdt det? La oss teste»
Da vi lanserte Kondomeriet på Facebook i 2011 fikk vi 40 000 følgere på 9 mnd. Jeg brukte én helg under WRC Argentina i 2012 på å øke Petter Solbergs følgere på Facebook med 50 000 personer (fra 150 000 til 200 000) og jeg har mottatt flere priser på vegne av Facebooksider jeg har jobbet med. Blant annet MRAH (Mot Rasediskriminering Av Hunder) som fikk prisen for beste Facebookside i 2013 (Kåringen ble gjennomført av Norsk Gallup og INMA) Get kom til finalen i Aller Best i 2018 for måten vi inkluderte nett-tv i Aller Media sitt nettverk og vi mottok hyllest fra Penetrace om hvordan vi utnyttet deres flater for å stå ut i et marked som for forbrukeren oppfattes ganske likt.
At bedrifter og merkevarer har tilstedeværelse i sosiale medier er supert, men det er viktig at det er på plattformens- og brukernes premisser for å få mest mulig verdi av den tiden og de pengene man bruker i disse kanalene.